Friday 25 November 2016

'GERAKAN TAMBUN' TOLAK BN DINAUNGI SIAPA?

Satu gerakan menolak kepimpinan BN di Tambun sedang rancak berlangsung sekarang dan dipercayai didalangi oleh seseorang yang mempunyai pengaruh kuat di Parlimen tersebut.

Mula menggerakkan siri ceramah mengajak rakyat menolak kepimpinan BN dalam PRU14 akan datang, ia turut disertai seorang Ketua Penaja Pemuda Cawangan Umno Ulu Chemor yang kini dikatakan telah beralih sokongan ke Parti Pribumi Bersatu Malaysia(PPBM). Difahamkan beliau masih tidak berani mengisytiharkan diri keluar dari Umno bagi memastikan kedudukannya dalam Umno tidal tergugat dan akan menjadi 'agen talam dua muka' bagi menyalurkan apa juga maklumat mengenai Umno kepada PPBM dan individu yang menggerakkan ' Gerakan Tolak BN'.

Tidakkah Ketua Pemuda Umno Perak menyedari hal ini atau ada arahan tertentu bagi mengabaikan isu ini? Gerakan yang di taja oleh individu berpengaruh ini berbahaya untuk kedudukan DUN Perak yang hanya memperolehi majoriti tipis pada PRU13.

Beranikah KPC Penaja Ulu Chemor dedahkan siapakah dalang dibelakang gerakan ini?

Mohd Husni bin Md Haassan merupakan KPC Penaja Ulu Chemor masih tidak berani menyatakan pendiriannya terhadap Presiden Umno dan Umno Perak namun beliau dipercayai kini bergerak untuk PPBM dan penaja gerakan tersebut.

Umno Perak perlu tegas dalam mengambil tindakan segera menyekat gerakan dalang ini sebelum semuanya terlambat. Adakah mereka rela di perintah Pakatan Harapan sekali lagi dan bersedia kehilangan segalanya kerana terlalu selesa dalam politik Perak?

No comments:

Post a Comment