Friday 11 November 2016

TIANG SERI IMIGRESEN BERGEGAR DENGAN SKANDAL GODA ISTERI ORANG - ZAHARIN PERLU DEDAH IDENTITI PENGADU

Dakwaan Zaharin terhadap Ketua Pengarah Imigresen berkaitan 'skandal seks' dengan isteri orang merupakan satu tuduhan yang perlu di jawap oleh Zaharin sendiri.

Dalam kapsyen di facebook, Zaharin mendakwa pengadu telah membuat aduan kepada beliau tetapi identiti pengadu tidak didedahkan dan ini menimbulkan spekulasi kesahihahan dakwaan facebooker tersebut.

Zaharin bukan sahaja telah mendakwa satu agensi kerajaan tetapi dua apabila mengaitkan Ketua Pengarah Imigresen dengan karier beliau semasa bertugas di SPRM. Zaharin perlu mendedahkan siapa pengadu itu jika dakwaan beliau bukan sebagai satu bentuk fitnah terhadap intergriti Ketua Pengarah Imigresen dan KP Imogresen juga perlu tampil menafikan apa yang Zaharin dedahkan dalam laman facebooknya.

Mungkin perkara ini perlu siasatan dari PDRM kerana ianya sudah menjadi satu tuduhan berat dari Zaharin terhadap kredibiliti KP Imigresen dan jika terbukti dakwaan itu tidak benar, Zaharin sepatutnya di heret ke Mahkamah kerana menjatuhkan maruah KP tersebut.

Siapakah pengadu itu dan apa kaitannya dengan Zaharin Yasin? Mengapa pengadu tidak berani tampilkan diri dan mengadu kepada Zaharin sedangkan beliau hanyalah Ketua Cawangan di Umno Bahagian Bandar Tun Razak?

Adakah terdapat satu komplot mewujudkan persepsi buruk terhadap KP Imigresen oleh Zaharin Yasin? Beliau perlu tampil menjelaskan perkara sebenar bagi mengelakkan sebarang kekeliruan terhadap agensi kerajaan.

No comments:

Post a Comment