Sunday 10 February 2019

PRK SEMENYIH - MUSIM TUNJUK SIJIL, MENTERI KBS MAHU BERITAHU ADA SIJIL 'MEDICAL'?

Tidak Mahu Kalah, Menteri KBS Turut Mahu Rakyat Tahu Beliau Ada 'Sijil Medical'?



Fenomena 'Sijil Palsu' melanda para Menteri dan Timbalan Menteri apabila mula dibongkarkan Rakyat satu persatu dan ini amat memalukan Kerajaan Pakatan Harapan sehingga beberapa siaran akhbar 'Talian' turut memperkatakannya.

Hari ini secara tiba tiba seorang lagi Menteri Pakatan Harapan telah menaikmuat foto seorang wanita yang berbasikal bersama rombongan Menteri berkenaan mengalami kekejangan otot dan sesak nafas. Syed Saddiq (Menteri KBS) telah menaikmuat kisah bagaimana beliau membantu wanita tersebut semasa beliau terbaring atas aspal. Bagaimanapun sedikit kekeliruan berlaku dalam penceritaan Syed Saddiq apabila menyatakan wanita tersebut (sesak nafas) mampu bercerita mengenai perkara tertentu. Lebih mengejutkan foto Syed Saddiq memegang tangan kiri mangsa kejang otot dan sesak nafas menimbulkan persoalan. Beliau dilihat memegang pergelangan kiri mangsa dengan tangan kiri sambil bersila manakala tangan sebelah kanan memegang sebuah buku.



Mengikut amalan kecemasan atau perubatan, bagi mengesan nadi (pulse) perawat perlu memeriksa nadi pada pergelangan tangan kanan mangsa seperti dalam foto di pengenalan tulisan ini. Bagaimanapun foto Syed Saddiq pula menceritakan sebaliknya. 

Klik - https://www.facebook.com/1130669147012110/posts/2045250255553990/

     
      

Lihat kedudukan tangan Syed Saddiq dan bandingkan dengan apa yang tertera dalam foto paling atas. Ada perbezaan ketara? Mengikut logik seorang pesakit yang sedang mengalami sesak nafas biasanya tidak mampu bercerita panjang lebar dan memerlukan bantuan pernafasan (oksigen) ketika menerima rawatan. Siapa yang mahu Syed 'PERBODOHKAN'? 


Adakah ini 'Lakonan' sempena Pilihanraya Kecil N24 Semenyih? Atau lebih teruk Menteri mahu tunjukkan kepada netizen bahawa beliau juga ada 'Sijil' dan bukanlah seperti Menteri dan Timbalan Menteri yang 'Kantoi' menipu pengundi dengan segala sijil luar negara? Rakyat semakin faham apa nilai setiap undi selepas melihat semua KEGAGALAN Pakatan Harapan. Kepada Menteri KBS, cukuplah 'Sinetron', pastikan tahu asas perubatan sebelum dengan 'PENUH KEYAKINAN' anda menaikmuat foto dan kisah anda membantu wanita tersebut. Kita faham nilai nilai murni yang ditonjolkan tetapi jangan sampai 'KANTOI BODOH'.


No comments:

Post a Comment