Wednesday 13 February 2019

PRK SEMENYIH - SELEPAS DAP HINA ORANG ASLI, KINI PKR PULA HINA ORANG MELAYU SEMENYIH?

Manogaran Hina Orang Asli, Azmin Pula Hina Melayu Semenyih?



Pada PRK Cameron Highlands yang lepas, calon DAP Manogaran telah mengeluarkan kenyataan menghina Orang Asli Cameron dengan mengatakan Orang Melayu tidak akan membeli kuih Orang Asli. Kenyataan Manogaran itu telah memgguris hati ribuan pengundi OA di CH.

Kini di Pilihanraya Kecil N24 Semenyih, ada kenyataan dari seorang Menteri menghina Orang Melayu Semenyih pula. Mengapa perlu Azmin mengeluarkan kenyataan sedemikian terhadap Orang Melayu di Semenyih? Membandingkan pula 'Melayu Semenyih' sebagai 'Melayu Pekan' dan 'Melayu CH' sebagai 'Melayu Kampung' amat dikesali.

Klik - https://www.malaysiakini.com/news/463760?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook 

Azmin Ali yang seperti gusar kehadiran Bekas Presiden Umno, Dato Sri Najib Razak dalam kempen PRK Semenyih bakal menggugat peluang Pakatan Harapan sepertimana di Cameron Highlands. Turut menggelarkan Najib sebagai 'Pencuri', Azmin perlu sedar bahawa beliau bukanlah Hakim di mana mana Mahkamah dan masih tiada kes sabitan tuduhan mencuri terhadap Najib hingga hari ini. Bahgaimana Azmin boleh mengeluarkan kenyataan hanya kerana Najib? Adakah ini bermakna Pakatan Harapan sudah sedar Rakyat semakin MENOLAK Pakatan Harapan kerana sikap 'MUNAFIQ' PH sendiri yang tidak melunaskan Janji mereka. Sudah tentu Orang Muda yang telah memberi kepercayaan kepada PH pada PRU14 sudah MENYESAL dan kini bersedia MENGAJAR PH dalam Prk Semenyih.



No comments:

Post a Comment