Sunday 10 February 2019

PRK SEMENYIH - NETIZEN LUAHKAN RASA 'JIJIK' KENYATAAN PRESIDEN PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA

Apabila Netizen Semakin Celik Politik - Ini Pesanan Buat Muhyiddin


Kenyataan Presiden PPBM berkaitan PRK N24 Semenyih menerima pelbagai reaksi netizen yang menyifatkan Pakatan Harapan telah MENIPU RAKYAT sepanjang 9 bulan mentadbir Malaysia.


Pelbagai komen ditinggalkan netizen dan menyifatkan kenyataan Ahli Parlimen Pagoh itu bersifat mencari populariti berbandang melaksanakan secara realiti. Reaksi ini dipercayai ada hubungkait dengan KEGAGALAN PH melaksanakan Manifesto mereka dan turut mengaitkan kisah penipuan Akademik beberapa pemimpin dalam PH sendiri.


Komenn netizen turut mengingatkan pengundi N24 Semenyih agar tidak lagi salah memilih pada 2 Mac 2019 kerana percaya tiada apa akan dilakukan PH sekiranya berjaya memenangi PRK berkenaan. Mungkin PH lupa segala tindak tanduk mereka diperhatikan rakyat apatah lagi selepas KEKALAHAN PH di PRK Cameron Highlands apabila kerjasama BN dan PAS telah membuka lembaran baru politik Malaysia. Pengundi Semenyih sudah pastinya mahu mengekalkan momentum kerjasama ini dengan berjaya memandangkan kawasan tersebut mempunyai ramai penyokong PAS dan Umno (BN). Bagaimanapun pada PRU14 kerusi bertukar tangan kepada PKR dan kini pengundi mahu memberi isyarat jelas kepada PH mereka bukan lagi pilihan pengundi Semenyih.


Kenyataan Muhyiddin juga menimbulkan persoalan apabila satu komen mempertikaikan kenyataan mengenai kos sara hidup di Semenyih ditumpukan dan bukan meliputi seluruh Malaysia. Adakah Muhyiddin bermain 'JANJI MANIS' agar pengundi sekali lagi MEMPERCAYAI PH? Benar juga komen netizen tersebut apabila Muhyiddin secara sedar atau tidak telah meminggirkan Rakyat Malaysia dalam soal kos sara hidup. Mengapa hanya Semenyih dan bukan keseluruhan? Bagaimana Rakyat mahu percaya lagi sedangkan harga telur pun Menteri PH berbalah sesama sendiri dan saling menuding kerana GAGAL menurunkannya sedangkan telur berada dalam radar pemakanan rakyat. Sadis sekali apabila terlalu banyak KEGAGALAN PH mentadbir negara sejak 9 Mei 2018 tetapi PH tetap EGO dan enggan mengakuinya. Adakah Pengundi Semenyih akan memberikan lagi undi kepada Pakatan Harapan?


Jelas sekali kini PH berdepan dengan KUASA RAKYAT yang akan menghakimi mereka di kertas undi. Kecelaruan dalam PH sendiri semakin memuncak dan rakyat (pengundi) semakin hilang kepercayaan terhadap Kerajaan (Pakatan Harapan). Mungkinkah berlaku Tsunami Tumbangkan Pakatan Harapan sebelum cukup 5 tahun memerintah? Hanya Rakyat dan masa akan menentukan perjalanan politik Tanahair. 

No comments:

Post a Comment