Saturday 9 February 2019

PRK SEMENYIH - 'RIBUT' MELANDA PAKATAN HARAPAN, SIAPA PENGARAH PRK N24?

Siapa Pengarah Pilihanraya N24 Semenyih Bagi Pakatan Harapan?

Menjelang penamaan calon Pilihanraya Kecil N 24 Semenyih, Pakatan Harapan masih belum memutuskan siapa akan diangakt menjadi Pengarah Pilihanraya tersebut. 'Badi' kekalahan semasa PRK Cameron Highlands masih menghantui PH berikutan kerjasama politik ditunjukkan BN dan PAS sekaligus menumbangkan EGO PH dengan majoriti yang tidak disangka.


Antara nama yang disebut ialah Menteri Besar Kedah merangkap Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia namun perlu diingatkan Parti Keadilan Rakyat merupakan parti majoriti di Selangor. Kebetulan pula kerusi Semenyih dimenangi PKR sebelum ini dan sudah tentu PKR mahu memastikan kelebihan kerusi DUN memihak kepada mereka. Nama Mantan MB Selangor, Azmin Ali turut disebut akan mengepalai jentera PRK PH namun sejauh mana khabar tersebut tidak dapat dipastikan.



Melihat fenomena penolakan Rakyat terhadap Pakatan Harapan yang memerintah selama 9 bulan sebenarnya memberi tekanan besar buat sesiapa sahaja dari kalangan PH mengemudi jentera mereka. Apatah lagi kerjasama dan janji PAS membekalkan sejumlah undi kepada BN turut menambah tekanan buat PH. Ini menyebabkan sehingga hari ini mereka (PH) masih belum memutuskan siapa paling layak mengetuai jentera PH menentang BN. 


Rakyat Semenyih sudah pasti akan menagih JANJI MANIFESTO PH yang dibentangkan pada Mei 2018 dan mereka kini bukan lagi boleh dikotak-katikkan dengan hanya janji air liur. Menilai KEGAGALAN PH di tambah pembongkaran beberapa siri 'Penipuan Sijil Akademik' turut menarik perhatian pengundi Semenyih. Tekanan paling dirasai PKR kerana mereka kini merupakan kerajaan memerintah dan sudah pasti banyak perkara yang belum dilunaskan sebagaimana dijanjikan kepada N24 akan menjadi perhitungan pengundi pada 2 Mac 2019.





No comments:

Post a Comment