Monday 25 February 2019

PRK SEMENYIH - PAKATAN HARAPAN ZALIM APABILA TUKAR PENGARAH JAKOA 24 JAM SELEPAS KALAH PRK CAMERON HIGHLANDS?

Pengarah JAKOA Jadi Mangsa Kerana Kalah Prk?


Dalam satu program di PDM Hulu Semenyih, Dato Sri Najib mendedahkan seorang Pengarah JAKOA (Jabatan Kemajuan Orang Asli) ditukarkan selepas PH kalah Pilihanraya Kecil P078 Cameron Highlands. Beliau berucap kepada hampir 800 orang dalam program bersama Pengundi Hulu Semenyih.

Jika benar dakwaan ini maka terbukti PH mengamalkan 'Politik Ugut' dan mengenakan 'Paksaan' kepada kakitangan kerajaan. Najib mengingatkan kerajaan PH usah mangsakan penjawat awam sekiranya mereka (PH) kalah dalam PRK tetapi sewajarnya melihat apa yang mereka lakukan sepanjang 9 bulan memerintah. 

Ketibaan bekas Perdana Menteri Ke-6 yang disambut Menteri Besar Pahang Dato Sri Wan Rosdy dengan laungan "Bossku". Pengundi yang teruja dengan kehadiran Najib tidak melepaskan peluang ber'swafoto' dan menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional.

Dalam ucapan Najib, beliau turut menyentuh perihal tindakan PH yang agak kucar kacir apabila para Menteri Kabinet sering membuat kenyataan mengelirukan rakyat. 

"Orang Semenyih tidak mudah ditipu, tidak mahu tol percuma ketika waktu tidur" - Najib

Mengenai Bantuan Sara Hidup (BaSaH) untuk golongan Bujang sebanyak RM100 bersamaan RM0.27 sen sehari, Najib mengingatkan untuk bayaran masuk tandas awam sekalipun tidak mencukupi jadi bagaimana PH boleh mendabik dada kononnya mereka prihatin kepada golongan ini.

Turut hadir dalam program tersebut disertai Ahli Parlimen Cameron Highlands YB Ramli Mohd Nor dan calon BN bagi N24 Semenyih, Zakaria Hanafi.

No comments:

Post a Comment