Wednesday 27 February 2019

PRK SEMENYIH - PANAS!!! KP JAKOA DI'BUANG' SEBAB KALAH PRK?

Orang Asli TUNTUT Hentikan Tindakan Motif Politik



Satu memorandum Bantahan telah dihantar kepada Perdana Menteri, Tun Mahathir berkenaan tindakan menukarkan Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) yang dipercayai bermotifkan politik. Persatuan Orang Asli Semenanjung Malaysia (POASM) bertindak demikian setelah ada ura ura mengenai pertukaran Ketua Pengarah JAKOA ke Kementerian lain.



Bantahan tersebut mahu PM menimbangkan kebimbangan POASM akan berlaku kecelaruan dalam pentadbirraan jika JAKOA di bawah seliaan kalangan yang bukan dari kaum Pribumi. Adakah 'Tindakan' menukarkan KP JAKOA ini kerana Pakatan Harapan KALAH dalam Prk Cameron Highlands sebelum ini? Dato Sri Najib dalam satu program di PDM Ulu Semenyih turut mendedahkan tindakan ZALIM Pakatan Harapan dan hari ini bantahan telah diserahkan sendiri oleh POASM.



Adakah PH hanya memandang dengan sebelah mata penglibatan Orang Asli dalam pembangunan negara lalu tindakan akan dikenakan terhadap KP yang berketurunan Orang Asli?  Jika benar tindakan menukarkan KP dilakukan atas motif politik, ini adalah satu penghinaan kepada masyarakat Orang Asli seluruh Malaysia oleh Kerajaan Pakatan Harapan.





No comments:

Post a Comment