Friday 21 December 2018

'TEDDY BEAR' AKAN DIKERAHKAN BAGI CETUS PROVOKASI PRK CAMERON HIGHLANDS?

PRK Cameron Highlands Bakal Saksikan Provokasi Gerombolan 'Teddy Bear'?

Menjelang tarikh Pilihanraya Kecil P078 Cameron Highlands isu keselamatan pengundi perlu dipertimbangkan. Berdasarkan suasana 'Panas' pertembungan ini, keselamatan pengundi warga emas dan pengundi tempatan serta pengundi luar perlu dipertingkatkan.

Sejarah PRK yang paling teruk tercatat di Permatang Pauh menyaksikan pertembungan hingga pihak Polis sendiri menyifatkan ia sebagai paling ganas. Provokasi oleh Jentera Import ke Cameron Highlands dari Pakatan Harapan sudah tentu akan meningkat bagi membantu calon mereka. Apatah lagi kini kerjasama antara sekutu dalam PH sudah tentu akan menjadikan mereka mahu menawan P078 bagi menjaga 'Air Muka' DAP selaku parti yang telah mendominasi kerusi di Parlimen.

Dengan keadaan agak 'Tegang' tidak mustahil ada pihak akan mengambil kesempatan bagi menakutkan pengundi dari keluar mengundi malah besar kemungkinan pengundi yang dijangkakan tidak menyokong PH akan di pantau oleh gerombolan 'Teddy Bear' bagi memastikan peratusan keluar mengundi menurun seterusnya memastikan calon pilihan mereka memenangi PRK tersebut. Bukan tidak tahu pelbagai taktik yang pernah digunakan oleh mereka sebelum ini malah mereka pernah menuduh BN membawa 'Pengundi Hantu' masuk ke kawasan mengundi sedangkan itu adalah tidak benar.

Kawasan penempatan Orang Asli juga pastinya akan di pantau oleh pihak tertentu kali ini. Berdasarkan peratusan pengundi Orang Asli dikatakan akan menjadi 'De Facto' bagi mereka yang bertanding. Apa yang digusarkan jika ada 'Tangan Ghaib' cuba mengocak air di kawasan penempatan Orang Asli dengan pelbagai cara terutama Ugutan.

Sudah tentu pertarungan kali ini akan mendapat liputan seluruh negara dan pastinya ada pihak akan cuba menjatuhkan reputasi Pahang sebagai Kubu Kuat Umno. Kita nantikan apakah akan ada gerombolan 'Teddy Bear' masuk ke kawasan P078 Cameron Highlands atau mereka hanya memukul kompang.

No comments:

Post a Comment