Wednesday 19 December 2018

DAP HANYA PERMAINKAN RAKYAT, MANIFESTO TIDAK MAMPU DITUNAIKAN

Hanya Mencari Populariti, DAP Sanggup Permainkan Rakyat - Janjikan Sebidang Tanah Setiap Orang

Pilihanraya Kecil P078 pada 26 Januari 2019 bakal jadi medan menunaikan janji yang dilakarkan dalam Manifesto Pakatan Harapan pada PRU14 yang lepas. Bekas calon daripada DAP, Manogaran sudah tentu enggan memberi ruang kepada sekutu lain dalam PH kerana beliau adalah individu yang berhempas pulas membawa petisyen ke Mahkamah bagi membatalkan keputusan PRU14 yang dimenangi oleh Dato Sivaarajh dengan majoriti 597 undi.

Tertarik dengan satu klip video dimana Timbalan Speaker Dewan Rakyat yang juga Ahli Parlimen Teluk Intan, Nga Kor Ming dalam siri jelajah ceramah PRU14 di Cameron Highlands di mana beliau berjanji akan memberi setiap  kampung baru geran tanah kekal jika DAP menjadi kerajaan. Bagaimanapun segala janji DAP ternyata hanyalah palsu kerana hingga kini janji Nga Kor Ming tidak dapat dipenuhi walau Pakatan telah menjadi kerajaan.

Pengundi di  DUN Jelai dan Tanah Rata sudah tentu memahami kegagalan DAP di DUN selama ini. Walau selama ini DUN Tanah Rata dikuasai  DAP, pembangunan fizikal Cameron Highlands tidak dilakukan oleh DAP malah segala bentuk bantuan disalurkan oleh BN.

Klip video klik -
.https://youtu.be/i1rV7j2cut4

Sejak Parlimen P078 diwujudkan pada 2004, BN telah melaksanakan pelbagai pembangunan fizikal di tempat tumpuan pelancong domestik dan luar tanpa meletakkan perbezaan parti. Bukan itu sahaja, Orang Asli  turut menerima pembangunan yang dibawakan seperti penempatan semula yang selesa dan pembangunan kampung setaraf dengan kemodenan negara. Manakala ADUN DAP terdahulu tidak mempamerkan prestasi terbaik untuk rakyat Tanah Rata hinggakan masalah kecil yang dihadapi penduduk Tanah Rata tidak mampu diselesaikan.

No comments:

Post a Comment