Monday 31 December 2018

PRK CAMERON HIGHLANDS - PENGARAH PRK BN YAKIN PENGUNDI MENILAI POLITIK CAKNA DI BAWAH BARISAN NASIONAL

Pengarah Piliharaya Kecil P078 Yakin Pengundi Menilai Aspek Cakna Rakyat Yang Diamalkan Barisan Nasional

Berbaki 12 hari menghampiri tarikh penamaan calon pada PRK Cameron Highlands, kempen awal yang dilakukan oleh Pakatan Harapan tidak menjejaskan keyakinan Pengundi terhadap BN. Berdasarkan kepada pengamatan sambutan yang diberikan kepada pimpinan DAP, ternyata pengundi sudah mula nampak retorik Manifesto PH pada PRU14 lepas.

Bagi Barisan Nasional Pahang, pendekatan lebih praktikal dilakukan oleh kepimpinan BN tampak lebih menyakinkan pengundi. Mendekati rakyat tanpa sempadan politik yang diterapkan di bawah pimpinan Dato Sri Wan Rosdy Wan Ismail di terima baik segenap lapisan rakyat Pahang terutama di Cameron Highlands. Menjadi keutamaan Menteri Besar Pahang untuk mendengar sendiri keluhan rakyat malah barisan Exco Kerajaan Negeri turut tidak ketinggalan berbuat demikian.

Sempat bergurau menggambarkan pendekatan Cakna Rakyat semasa menyampaikan ucapan perasmian Majlis Hari Bertemu Pelanggan Jawatankuasa Pertanian Industri Asas Tani & Biologi Pahang di Ladang Rock Melon Kuala Medang  -  "Kalau tuan tuan dapat baca whatsapp kami (exco) umpama 'Ninja Turtle' dalam menjalankan amanah kepada rakyat Pahang demi kesejahteraan semua" Wan Rosdy.

Diajukan soalan berkaitan PRK yang bakal dihadapi, beliau menjelaskan nama calon BN masih belum diputuskan dan akan dilakukan setelah mengambil kira semua aspek termasuk kategori 'Winable Candidate' bagi menghadapi Pakatan Harapan.

No comments:

Post a Comment