Monday 31 December 2018

PRK CAMERON HIGHLANDS - SAMBUTAN HAMBAR KEHADIRAN 'TOP DOG' DAP MEMALUKAN

Nama Besar DAP Tidak Mampu Tarik Minat Pengundi - Kit Siang Patut Malu

Rangka lawatan oleh Lim Kit Siang ke Dun Jelai hari ini menerima tamparan hebat apabila difahamkan sambutan hambar. Beliau yang diiringi konvoi pacuan 4x4 tidak dipedulikan oleh pengundi semasa melawat ke perkampungan Orang Asli hinggalah ke Felda Sg Koyan.

Bilangan ahli rombongan konvoi DAP dikatakan lebih ramai daripada yang menyambut kehadiran pemimpin tersohor DAP itu dan secara tidak langsung mesej dari pengundi kepada Kit Siang bahawa beliau dan DAP tidak diterima pengundi CH sendiri.

Kehadiran gerombolan rombongan DAP bersama Penasihat DAP itu sedikit sebanyak telah menampakkan sokongan terhadap Pakatan Harapan kian pudar. Di tambah dengan KEGAGALAN MANIFESTO PH pada PRU14, pengundi sudah memberi isyarat jelas kepada DAP kehadiran mereka di tolak. Mengiringi Kit Siang ialah bekas calon DAP pada PRU14 namun beliau tidak dikenali pengundi dan ternyata Kit Siang juga tidak dikenali (hanya kenal nama) oleh sebahagian pengundi tempatan. Walaupun 'Kempen Awal' DAP dikatakan sebagai majlis suai kenal ternyata ianya GAGAL menarik perhatian pengundi dan ini amat MEMALUKAN bagi seorang ahli politik veteran yang dilabelkan sebagai 'Top Dog'.

Ternyata Rakyat menilai segala manifesto Pakatan Harapan dan apabila mendapati ianya tidak lebih dari JANJI MANIS maka kebarangkalian untuk DAP menerima natijah dimalukan oleh Pengundi CH amat tinggi. Dengan suasana kesedihan atas tindakan tidak bertamadun hingga membawa kematian terhadap seorang Pegawai Bomba serta KEGAGALAN PH menangani isu tersebut ditambah KEGAGALAN MENUNAIKAN JANJI MANIFESTO juga dijangkakan akan menjadi penilaian pengundi CH pada hari pembuangan undi nanti.



No comments:

Post a Comment