Tuesday 1 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - DAP MAHU TURUNKAN HARGA PETROL PADA HARI PENAMAAN CALON UNTUK RAIH UNDI?

Gagal Tunai Janji Turunkan Harga Petrol, DAP Mahu Turunkan Pada Hari Penamaan Calon Sebagai Bahan Kempen?

KEGAGALAN hari pertama 2019 akan jadi TITIK HITAM buat Pakatan Harapan serta Menteri Kewangan Lim Guan Eng (wakil DAP) menunaikan JANJI MENURUNKAN HARGA BAHAN BAKAR (petrol dan diesel). Beberapa hari lepas beliau dipuji oleh Rafizi Ramli kerana telah berjanji akan memperkenalkan harga baru petrol pada 1 Januari 2019 namun ternyata itu semua adalah HARAPAN PALSU.

Selaku 'Pakar U Turn' sudah tentu Lim Guan Eng akan memberi 1001 alasan tindakan mengekalkan harga minyak sama seperti 9 Mei 2018. Dalam Manifesto Pakatan Harapan, penstabilan harga minyak turut disenaraikan bagi meraih undi dalam PRU14.

Adakah tindakan Guan Eng beberapa hari lepas yang berJANJI untuk menurunkan harga minyak ada kaitan dengan Pilihanraya Kecil Cameron Highlands yang dijadualkan pada 26 Januari 2019? Tidak mustahil bagi mencari simpati berganda serta memancing undi harga minyak baru akan diperkenalkan pada hari penamaan calon PRK CH sebagai modal menarik perhatian pengundi. Selepas menyedari DAP tidak diterima pengundi kerana beberapa 'SIRI GAGAL DAN KENYATAAN BODOH' wakil rakyat mereka di Parlimen, penurunan harga minyak merupakan antara bahan kempen paling berkesan bagi menunjukkan seolah mereka (Pakatan Harapan) prihatin dengan kos sara hidup rakyat.

Jika Guan Eng berfikir untuk memberikan 'Gula Gula PRK' begini bagi mencapai matlamat memenangi PRK CH maka pengundi Cameron Highlands wajar memberi PENGAJARAN TERBAIK kepada 'Menteri Ringgek' dengan MENGALAHKAN Pakatan Harapan. Ini akan memberi isyarat jelas kepada PH tempoh 8 bulan memerintah yang sedang mereka nikmati bukanlah jaminan Pakatan akan kekal memerintah. Rakyat yang kini semakin terbeban dengan peningkatan Kos Sara Hidup turut dihantui kisah KEJATUHAN RINGGIT yang secara tidak langsung mempengaruhi kehidupan harian Rakyat.

Pengundi Cameron Highlands perlu melihat dan menilai sejauh mana PH akan menunaikan janji mereka atau JANJI HANYA TINGGAL JANJI sebelum hari pembuangan undi kelak. Sudah tentu DAP akan cuba menyakinkan pengundi di Tanah Rata serta masyarakat Orang Asli dengan pelbagai RETORIK termasuk MENURUNKAN HARGA MINYAK yang merupakan keperluan utama industri pertanian di Cameron Highlands. Adakah Guan Eng akan umumkan sesuatu berkaitan harga minyak pada hari penting penentuan hala tuju pengundi P078?

Jika Menteri Kewangan berbuat demikian maka fahamlah RAKYAT, Kerajaan Pakatan Harapan hanya akan melakukan sesuatu yang menguntungkan politik mereka dan RAKYAT HANYA AKAN DIBODOHKAN dengan JANJI PALSU! Adalah diharapkan Pengundi P078 berjaga jaga dengan sebarang kenyataan 'BADUT' samada dari DAP sendiri mahupun Pakatan Harapan yang hanya MEMENTINGKAN survival parti mereka dan Rakyat hanya berada di KEDUDUKAN AKHIR senarai kepentingan politik mereka.

No comments:

Post a Comment