Tuesday 1 September 2015

Masjid Bakal Punca UMNO Cameron Highlands Hilang Kerusi.

Melihat kepada tarikh yang tercatat di papan kenyataan Jabatan Kerja Raya Masjid ini telah siap sepenuhnya.Nyata ia
jauh tersasar.Pada tarikh artikel ini ditulis 1/9/2015 Masjid yang sepatutnya tersergam indah dan dimanafaatkan hanyalah impian.

Dimanakah kesilapannya?Samada kontraktor yang bersalah atau JKR yang tersalah memilih kontraktor?Setiap kontraktor yang dipilih akan dinilai oleh panel penilai JKR.Mungkinkah ada yang tersorok dibalik pemilihan itu?
Hingga kini Dewan Orang Ramai Felda Sg.Koyan Dua ini digunakan sebagai ganti masjid yang terbengkalai itu.Hampir seluruh warga Felda Sg Koyan merungut akan ketidakselesaan yang dihadapi bertahun ini setiap kali menjelang Aidilfitri dan Aidiladha.Sudah tentu sebuah dewan tidak dapat menampung kehadiran anak anak peneroka yang akan pulang ke kampung halaman.

Setiap kali ditebak dengan soalan tentang Masjid ini akan di jawap seperti Bola di tengah padang.Menuding ke setiap arah penjuru dan menyalahkan pihak pihak lain.Adun Jelai Dato Wan Rosdy juga tidak mampu memberikan jawapan konkrit walaupun beliau seorang Exco dalam Kabinet Negeri Pahang.Apa sudah jadi?

Ini juga isu yang bakal menguburkan Umno Jelai bilamana tidak ditangani dengan baik.Apakah Umno yang harus terima kesilapan dan kelemahan ini? Hanya Wan Rosdy mampu menjawap.

No comments:

Post a Comment