Tuesday 15 September 2015

Siapa Khairuddin Abu Hassan Dalam Plot Gulingkan Kerajaan.

“Khairuddin berkata, jika mereka mahu menjatuhkan Najib maka ia perlu dilakukan sebelum akhir tahun ini. Jika mereka membenarkan Najib memegang kuasa sehingga tahun depan maka beliau tidak akan dapat disingkirkan.”

Khairuddin Abu Hassan adalah lelaki yang ditugaskan dengan kerja-kerja untuk mengganggu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sehingga beliau meletakkan jawatannya.

Untuk memastikan bahawa Najib ini tidak mampu untuk membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihan raya parlimen yang baharu (Umum), perkara yang perlu dibuat adalah dengan membuat undi tidak percaya terhadap Najib bulan depan.

Khairuddin juga telah menjelajah ke beberapa negara untuk membuat laporan polis sebagai usaha membekukan mana-mana akaun yang berkaitan dengan Perdana Menteri.

Bagi Khairuddin, tanpa wang Najib tidak akan mampu mengadakan Pilihanraya Umum dan jalan akhir bagi beliau adalah meletakkan jawatannnya.

Pihak polis berkata konspirasi menyingkirkan Perdana Menteri adalah sebagai cubaan untuk menjatuhkan kerajaan dan pihak polis telah melancarkan siasatan hingga ke akar umbi konspirasi ini.

Jika begitu maka pihak polis perlu memanggil Khairuddin untuk soal siasat kerana pada 22 Julai 2015 Khairuddin dengan bongkaknya mengatakan bahawa dalam tempoh seminggu Najib akan menjadi sejarah. (Sehingga kini Khairuddin masih bebas lagi bergerak ke mana sahaja)

Sepatutnya perancangan kumpulan konspirator, pada 29 Julai yang lalu rampasan kuasa sudah pun berlaku namun perancangan mereka terhalang bila Najib mengatur langkah menghalangnya lebih awal. Mereka yang menjadi suspek konspirator lebih awal dipindahkan.

Khairuddin tahu apa yang berlaku dan juga mengetahui bilakah ia akan berlaku dan siapa yang terlibat untuk menjayakannya hasrat rampasan kuasa ini. Oleh itu Khairuddin adalah saksi utama yang tahu semua butiran yang polis perlukan.

Khairuddin juga didapati telah bertemu Clare Rewcastle dari Sarawak Report dan dengan bangga memuat naik gambar ke internet.

Khairuddin memberitahu rakan rapat beliau bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad bersama-sama dengan Tun Daim Zainuddin dan Anwar Ibrahim adalah Mastermind dan penggerak di belakang rampasan kuasa untuk menyingkirkan Najib.

Menurut Khairuddin lagi, kedatangan Menteri Besar Selangor Azmin Ali ke London untuk bertemu Dr Mahathir adalah perjumpaan untuk mengadakan perjanjian bersama dalam konspirasi rampasan kuasa tersebut.

Khairuddin juga ada bertemu beberapa taikun perniagaan pada majlis makan malam yang telah diadakan beberapa bulan lepas dan mereka termasuklah Vincent Tan, Francis Yeoh dan Kamal Sadiqqi untuk membincangkan jumlah pembiayaan dana operasi untuk menyingkirkan Najib.

Sejumlah RM 2 Billion telah dipersetujui sebagai bajet dalam usaha penggulingan kerajaan ini. Kesemua taikun yang hadir bersetuju akan berpakat untuk membiayainya.

Sebahagian daripada pembiayaan adalah untuk membiayai (membeli) sekurang-kurangnya 120-130 Ahli Parlimen untuk menyertai dalam gerakan undi tidak percaya. Di dalam bajet tersebut juga ada habuan yang perlu dibayar kepada wartawan dari media antarabangsa untuk mengendalikan serangan kilat dan bertali arus terhadap Najib.

Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail, berkata pembangkang harus menumpukan pada satu perkara sahaja: menjatuhkan Perdana Menteri dan Umno. Jadi Pakatan Rakyat 2.0 mesti meletakkan ini sebagai keutamaan dan perlu ketepikan perbezaan politik serta bekerja dengan kedua-dua Umno dan PAS jika perlu.

PKR telah pun berbincang dengan PAS, PAN dan memujuk DAP agar bersetuju dengan perancangan guling kuasa ini walaupun hubungan DAP dan PAS kelihatan renggang.

Jika DAP boleh bersetuju untuk bekerjasama dengan Umno dalam usaha untuk menyingkirkan Najib dan Umno mengapa tidak DAP juga bersetuju untuk bekerjasama dengan PAS kerana setiap orang mempunyai niat yang sama?

Hujahnya adalah mudah. Najib mesti disingkirkan. Namun ianya akan menjadi sukar sekiranya tiada penglibatan orang UMNO dalam proses ini. Orang Umno yang setia dengan Najib akan pertahankan beliau maka UMNO perlu ditumbangkan untuk jatuhkan Najib.

Kumpulan konspirasi boleh melihat hal ini dan bersetuju untuk ini, walaupun Dr Mahathir, Daim dan ramai lagi dalam Umno. Mereka bersetuju bahawa undian tidak percaya adalah tidak mungkin berjaya melainkan penglibatan undi yang disokong oleh wakil Umno sebagai pembangkang. Malah jika PAS tidak termasuk ia juga tidak akan berlaku. Jadi DAP telah bersetuju untuk bekerjasama dengan PAS dan golongan anti-Najib dalam Umno jika mereka mahu melihat kejayaan penyingkiran Najib.

Sebagai apa telah Khairuddin katakan, jika mereka mahu menjatuhkan Najib maka ia perlu dilakukan sebelum akhir tahun ini. Jika mereka membenarkan Najib memegang kuasa sehingga tahun depan maka ia tidak lagi akan dapat membawa Najib ke bawah untuk disingkirkan.

Kalau mengharapkan pembangkang semata-mata maka ianya tidak akan menjatuhkan Najib. Bilangan pembangkang tidak cukup untuk jatuhkan PM.

Mengharapkan usaha Dr Mahathir dan Daim juga tidak akan mampu untuk menurunkan Najib kerana mereka juga tidak mempunyai bilangan sokongan yang mencukupi di Parlimen nanti.

Ini hanya boleh berjaya sekiranya kedua-dua belah jurang politik kebencian dapat disatukan antara DAP, PAS dan PAN.

Maka untuk memastikan konspirasi mengguling kuasa ini berjaya maka belanjawan sebanyak RM2 bilion diperlukan untuk membeli undi tidak percaya gabungan antara anti Najib, DAP, PKR, PAS dan PAN.

Jadi mereka perlukan taikun perniagaan tersebut untuk membiayai konspirasi ini. Tidak sukar untuk mendapat dana sebanyak RM 2 Billion melalui proksi yang setia dengan Mahathir dan Daim.

– Malaysia Today

No comments:

Post a Comment