Saturday, 5 September 2015

Cubaan Sabotaj..1K Dijangka Mengiringi Ke Mesyuarat MKT.

Berlegar dalam aplikasi maya mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi Umno yang dijangka pada 9/9/2015 berlaku pemecatan keahlian dari kalangan pemimpin tinggi Umno.

Antara nama yang dikaitkan termasuk Tan Sri Muhyiddin Yassin,Dato Shafiee Apdal,Dato Mukhriz Mahathir dan juga YB Khairy Jamaluddin.Namun hingga kini tiada pengesahan akan kesahihan kandungan mesej dalam aplikasi tersebut.

Namun ianya menjadi seolah satu berita benar hingga dikhabarkan penyokong penyokong nama yang terbabit mahu mengiringi mereka ke mesyuarat MKT tersebut.Dianggarkan tidak kurang dari 1ribu  penyokong akan menghadirkan diri-menurut sumber.

Apa yang dikesali mengapa nama nama yang terlibat seakan merestui tindakan itu.Apakah mereka bersalah dibawah Tindakan Tatatertib Umno atau sengaja mahu menunjukkan pengaruh?

Bertepatan dengan prinsip Berani Kerana Benar tidak seharusnya penyokong mereka membuat sebarang sabotaj keatas Mesyuarat MKT nanti.Diharap mereka dapat mengawal emosi penyokong yang dikatakan akan mengiringi mereka nanti.

Percaya dengan Qada dan Qadar adalah menjadi pegangan kepada setiap Islam dan apa jua tindakan haruslah diterima dengan Redha dan Terbuka.Tiada guna menyerang kembali Parti yang satu masa menjadi platform untuk karier politik.Juga diingatkan Umno milik bersama dan bukan Hak Eksklusif sesiapapun.