Thursday 3 September 2015

Anugerah Emmy Award KJ Artis Dari Malaysia Bakal Dinobatkan.

Mengapa hingga kini Ketua Pemuda Umno Malaysia seperti hilang aura dalam menangani isu isu yang melanda Umno dan Kerajaan?
Apa percaturan KJ dalam arus politik beliau yang semakin suram.

Adakah beliau sedang membuat persediaan untuk melepaskan jawatan itu dalam perhimpunan Agung Umno yang dijangka hujung tahun ini.Hampir boleh dikata beliau tidak berfungi sebagaimana sepatutnya Ketua Pemuda Umno merangkap Ketua Pemuda Barisan Nasional.

Malahan Ketua Pemuda parti komponen juga kelihatan hilang hormat kepada KJ.Apa guna beliau bertahan jika sudah patah dayung.Sampai bila kolek mampu bersaing dengan kapal kalau berdayung guna tapak tangan.

KJ sewajarnya memikirkan karier alternatif bila bersara dari politik.Mungkin sebagai bintang filem lebih sesuai dengan jiwanya yang sememangnya impikan kemasyhuran.Awal penglibatan beliau sebenarnya banyak bersandar kepada Pak Lah selaku Perdana Menteri ketika itu.

Aura sebagai pemimpin yang bakal menjadi nakhoda Umno tidak dapat dikesan pada KJ.Tindakan beliau yang berdiam diri dalan hal Solidariti untuk Umno juga diperhatikan.Apakah beliau bermain sandiwara untuk meraih simpati dan seterusnya mencerahkan peluang untuk mengintai salah satu kerusi Naib Presiden Umno?

Sebetulnya ramai kalangan Pemuda kecewa dengan sikap beliau.Yang pasti KJ belum mampu mengendalikan ketua pemuda Negeri apatah lagi selaku Ketua Pemuda BN.Mungkinkah KJ mampu menduduki kerusi idaman tanpa kontroversi semasa pemilihan Ketua Pemuda Umno dahulu.

Adalah lebih baik untuk KJ memikirkan haluan politinya sekarang..samada sekapal atau tinggalkan kapal dan mencari ilham baru utk turut sertai.Exco Pemuda yang ada kini ada yang mampu menggantikannya.

KJ..terimakasih atas pengorbanan anda.Selamat menjalani kehidupan sebagai artis pujaan selepas ini.

No comments:

Post a Comment