Wednesday 2 September 2015

PRU14 Dimana Kedudukan Barisan Nasional

Dalam setiap pilihanraya pengundi dianggap aset yang bernilai kepada setiap parti yang bertanding.Dimana kedudukan mereka selepas pilihanraya dijalankan.

Umum mengetahui bahawa pola pengundi kini amat berbeza dengan 30 tahun lepas.Kaum yang paling setia mengundi tanpa kompromi dijuarai oleh Melayu walau siapa pun calon...kemenangan harus diberi kepada Barisan Nasional.

Dengan perubahan zaman analog ke zaman digital dan seterusnya ke zaman IT sebagai keperluan segalanya berubah.Pengundi tidak lagi hanya bergantung kepada media cetak untuk setiap parti menyampaikan manifesto mereka dan memenangi hati pengundi.

Umno baru baru ini melancarkan pendaftaran secara talian namun kempen menambah ahli Umno dan pengundi tidak berlaku dengan agresif.Berbeza sekali dengan apa yang apa yang parti lawan yang sentiasa menaikmuat status pemgundi.

Walau serba kekurangan Umno seharusnya mencotohi Dap yang acapkali membuat promosi menambah jumlah pengundi yang keciciran dalam senarai pemilih.

Dimana sikap pemimpin Umno serta Sayap.Andai didaftarkan apakah ada jaminan merampas semula negeri yang dikuasai pembangkang?Dimana kempen Umno dalam hal jumlah pengundi dan memastikan status quo dalam Barisan Nasional.

Umno sepatutnya sudah mulakan kempen membawa kembali suara pengundi baru kedalam pilihanraya akan datang.Usah terbuai dengan laporan indah khabar dari rupa yang disediakan oleh Setiausaha Setiausaha Bahagian.




No comments:

Post a Comment