Tuesday, 1 September 2015

Ketua Pemuda Cameron Highlands Hanya Boneka?

Umno Cameron Highlands menerima Ketua Pemuda Umno yang baru pada pemilihan yang dijalankan pada 2013.Peralihan ini disebabkan faktor umur mantannya Azizi Ahmad yang melepasi had kelayakan.

Namun sesuatu yang mengecewakan bila peralihan ini direstui oleh Ketua Bahagian Cameron Highlands Dato Wan Rosdy.Adakah mereka telah salah memilih seorang yang tidak berkaliber menggalas tugas sebagai KP atau sekadar memenuhi tempat kosong.

Ini diburukkan lagi dengan pemilihan Naib Ketua Pemuda.Ironinya yang dipilih adalah anak kepada Wan Rosdy.Seorang yang dikategori terlalu muda dan mentah dalam soal Pemuda pemilihan itu memperlihatkan amalan kronisme wujud.

Bertanya kepada ahli pemuda CH kebanyakan mereka langsung tidak memgenali Ketua dan juga Naib Ketua mereka.Apa yang sebenarnya Wan Rosdy mahu? Nyata pemilihan dua nama itu tidak memberi impak besar malahan membuat kekeruhan makin kalut bilamana ramai yang kecewa seolah mereka yang telah lama berjuang dilupakan dan dinafikan jasanya.

Baru baru ini dalam Persidangan Pemuda nyata Ketua Pemuda CH dikritik teruk oleh ahlinya.Antara yang diluahkan KP tidak mesra ahli dan hanya berada dalam lingkungan sendiri.Begitu juga dengan NKP CH.

Apa sudah jadi dengan UMNO Cameron Highlands?Kuasa yang ada digunakan dengan bijak atau bijak memgambil kesempatan atas kuasa yang ada.

Andai ini tidak ditangani oleh Adun yang juga Ketua Bahagian Cameron Highlands dikhuatiri akan menjejaskan pola undi untuk BN(UMNO) dalam Pru14.

Mungkin Umno Cameron Highlands berasa selesa dalam zon selamat dengan
majoriti pengundi Dun Jelai adalah Melayu.Tepuk dada tanya selera.Moga Umno akan kekalkan kuasa dalam Pru14.