Friday, 18 September 2015

Hanya Artis Layak Jadi Ikon?

Puteri Umno Malaysia telah melantik seorang artis sebagai exco baru baru ini.Beliau merupakan anak kepada bekas Ketua Menteri Melaka.

Rasional disebalik pelantikan itu dikatakan sejajar dengan semangat perjuangan yang diwarisi dari ayahandanya.Juga bagi menaikkan semangat Puteri Umno dalam menambah keahlian Puteri.

Melihat dari rekod rekod artis tersebut sebenarnya banyak kekurangan yang akan menjadi beban buat Puteri Umno sebenarnya.Walau ada kebaikan dari kerja amal yang dilakukan namun pembangkang tidak memandang semua itu sebagai kelebihan.

Apa sebenarnya yang Puteri Umno cari dari pilihan ikon golongan artis?Semasa persidangan Puteri Umno sendiri telah muncul seorang ikon yang baik buat Puteri namun disia siakan hanya kerana mahukan gemilang artis tersebut.

Dyana,Rara diambil oleh Dap menjadi ikon untuk mempengaruhi anak muda sesuai dengan watak mereka selaku pelakon hebat dalam arena politik.Mengapa pula Puteri Umno terpengaruh untuk mengambil jalan sama seperti Dap?

Apa istimewa artis terbabit selama ini sehingga dinobatkan sebagai exco puteri.Tidakkah satu kerugian buat Puteri membiarkan Amalina yang jauh lebih berkemampuan untuk menjadi ikon yang baik untuk Puteri tonjolkan dalam meraih undi anakmuda.

Apakah selama ini Puteri sememangnya ketandusan exco berwibawa hingga mencari artis untuk mencari pengaruh dikalangan anakmuda kini.Ketua Puteri YB Mas mengambil tindakan berdiam diri bila dipersoalkan oleh sesetengah Puteri Umno berkaitan pemilihan artis terbabit.Apa sudah jadi dengan Puteri Umno?