Friday, 11 September 2015

Bila Exco Tidak Faham Portfolio Menteri

Amat sinis bila seorang Exco Pemuda Umno meminta peminat,pengkritik bolasepak negara supaya jangan mengkritik ketuanya Khairy Jamaluddin.

Dalam kenyataan exco terbabit yang dinaikmuat di facebook beliau menyifatkan pengkritik KJ tidak peka akan keadaan dan kekecohan yang berlaku semasa perlawanan Harimau Malaya menentang UAE.

Beliau juga seakan tidak mengerti portfolio Menteri Belia Dan Sukan yang disandang KJ.Amat malang buat Pemuda Umno bila seorang exco tidak tahu apa itu Menteri Belia Dan Sukan.Dia lupa bahawa bolasepak adalah sukan nombor 1 di Malaysia.

Andai mahu mempertahankan ketua itu sifat yang baik namun beliau harus belajar menangani serangan serangan media sosial terhadap KJ.Lebih bagus sifat mempertahankan Ketua itu turut diimplementasikan dalam menangani serangan terhadap Presiden Umno.

Pemuda Umno kini semakin layu,bukan tidak bagus tapi bila ada exco yang berada dalam Pemuda sendiri yang tidak tahu mendepani masaalah.

Moga dalam pemilihan akan datang exco terbabit secara sukarela tidak lagi bertanding.Tidak memberi impak langsung kepada Pemuda amnya dan Umno khususnya.
Harapan penulis agar dimasa depan Pemuda Umno diisi dengan Barisan Exco yang lebih baik dari yang ada sekarang.