Saturday 5 September 2015

10-0 vs Khairy Jamaluddin

Suara Khairy terus mendap dalam arus politik Malaysia.Kekalahan Skuad Malaysia kepada UAE diburukkan lagi dengan imej KJ yang langsung tidak bersuara.
Apa yang KJ rancangkan sebenarnya?

Adakah tindakan menutup mulut beliau akan memberi 'political mileage' atau hanya merudumkan lagi pandangan rakyat kepada beliau.Dengan hanya mengharapkan Exco untuk bersuara KJ sebenarnya menampakkan sisi lemah beliau dalam politik.

Tiada lagi semangat beliau selaku Ketua Pemuda Umno Malaysia dan juga Menteri Belia Dan Sukan.Dari apa yang dilihat KJ sengaja menempah laluan sukar demi popularitinya.Berharap kepada aura popular sahaja tidak mencukupi untuk Umno dan Barisan Nasional.Apakah beliau mampu menarik anakmuda menyokong kembali Umno,BN dengan berbekalkan senyuman sahaja?

Adalah lebih baik KJ mula fikirkan kemana beliau selepas Pru14.Samada dapat kekalkan majoriti Parlimen Rembau atau bersedia untuk terima kekalahan.
Beliau juga sebaiknya memikirkan sama siapa pengganti yang layak dan lebih baik darinya untuk menerajui Pemuda Umno,BN Malaysia.

Sekalung penghargaan atas jasa dan kerja yang dilakukan untuk Umno dan Negara.Mungkin esok matahari akan bersinar lebih terang dari hari ini.Siapa tahu lusa boleh jadi Perdana Menteri pula.
Terimakasih KJ.

No comments:

Post a Comment