Thursday, 3 September 2015

Tangan Ghaib...Siapa Tok Dalang?

Heboh diviral dalam aplikasi whattsapp tentang pemecatan Tan Sri Muhyiddin,Dato Mukhriz,Dato Shafie Apdal dan Khairy pada 9/9/2015.

Khabar angin ini menggila dikalangan yang kiasu penyokong penyokong mereka.Perkhabaran ini sedikit sebanyak menggusarkan kroni kroni yang selama ini bergantung harap untuk projek projek politik.

Dato Sri Najib pastinya tahu apa yang terbaik untuk Umno dan pastinya akan mendapatkan pandangan dari Ahli Majlis Tertinggi tentang hal ini.Sebagai ahli Umno apa juga keputusan MT hendaklah diterima dengan terbuka.

Didalam keadaan politik sekarang secara rasional MT dan Presiden pasti tidak akan membuat kepututsan yang mengancam kedudukan Umno dalam kerajaan.

Jadi penyokong penyokong mereka tidak perlu lagi melakukan provokasi picisan yang akan memecahbelahkan Umno.Selama ini mereka nyatakan sayang akan Umno namun tindakan provokasi mereka mencerminkan sebaliknya.

Atau memang ada tangan ghaib yang mahu merosakkan Umno dari dalam.Tindakan sesetengah dari mereka yang masih memburukkan Presiden dalam Mesyuarat Agung Bahagian amat mendukacitakan.

Ianya bukan tindakan bijak tapi tindakan "bunuh diri" untuk Umno.Perlukah sikap tikam belakang diamalkan dalam Umno?
Hentikan khabar angin dan provokasi buruk terhadap Umno kalau mahu Umno dipilih sebagai tonggak kerajaan dalam PRU14.