Tuesday 1 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - 'UNCLE BOND' MAHU PECAH DOMINASI DI TANAH RATA?

Kayveas Akan Buat 'Comeback' Untuk Pastikan DAP Tidak Buat Janji PRK?

Presiden MyPPP Tan Sri Kayveas masih bermain teka teki mengenai pendiriannya samada mahu bertanding atau tidak dalam Pilihanraya Kecil P078 Cameron Highlands pada 26/1/2019. Mengimbas kembali aktiviti beliau sepanjang 2017-2018 di Cameron Highlands ternyata populariti beliau mengatasi populariti bekas calon DAP M.Manogaran.

Ketika dihubungi, Kayveas enggan mengulas lanjut samada beliau mahu kembali ke arus politik perdana atau tidak tetapi desas desus yang kencang di Tanah Rata memberi gambaran beliau bakal bertanding. Menghadapi kemelut dalaman parti, Kayveas berjaya membuktikan beliau masih Presiden MyPPP yang sah dari sudut perundangan dan kini parti itu menjadi sebuah parti tunggal dan tidak bernaung bawah mana mana sekutu parti.

Rata rata penduduk Tanah Rata mengenali susuk Kayveas yang sering berada di sana menyantuni mereka sepanjang 2017-2018. Bagaimanapun selepas tidak berjaya menjadi calon BN bagi P078, kelibat beliau tetap kelihatan menyantuni rakyat Tanah Rata.

Seandainya Kayveas membuat keputusan untuk bertanding sudah tentu Pilihanraya ini akan menjadi semakin menarik. DAP yang gusar akan sokongan kaum India kepada mereka pastinya tidak senang duduk kerana bekas calon DAP pada PRU14 tidak mampu mengatasi penerimaan penduduk Tanah Rata kepada Kayveas selama ini. Apa yang lebih dramatik, pertembungan dalam PRK ini sudah tentu menjadi Aras Penentu sokongan Kaum India kepada Pakatan Harapan selepas mereka GAGAL memenuhi Manifesto PH walau Adun Tanah Rata merupakan wakil DAP. Malah masalah tempatan turut menghantui DAP kerana tidak berjaya diselesaikan oleh Adun DAP biarpun DAP merupakan sebahagian daripada Kerajaan sekarang.

Mungkinkah akan berlaku kejutan dari 'Uncle Bond' pada PRK CH ini? Semua hanya akan terjawap pada hari penamaan calon dan bersediakah bakal calon parti lain berdepan dengan pertembungan epik yang menjadi perhatian seluruh negara?

No comments:

Post a Comment