Tuesday 15 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - SAKSI KES MANOGARAN DAPAT 'DUIT MINYAK HELIKOPTER'?

Saksi Manogaran Turut Kelihatan Dalam Majlis 'Duit Minyak' Anjuran Pakatan Harapan?





Bekas Ahli Parlimen CH, Sivaraj Chandran mendakwa salah seorang saksi bagi pihak Manogaran turut hadir dalam majlis pemberian 'Duit Minyak' Pakatan Harapan semasa kempen pilihanraya tersebut.

Pautan - http://m.utusan.com.my/berita/politik/saksi-kes-sivarraajh-hadir-di-program-ph-1.822681

Individu tersebut dikesan mengenakan baju Pakatan Harapan semasa majlis tersebut. Jika perkara ini benar maka timbul pula persoalan adakah individu tersebut menerima 'DUIT MINYAK HELIKOPTER' sebagai imbuhan menjadi saksi kes yang diheret oleh Manogaran ke Mahkamah SPR? 



Pihak Berwajib perlu menyiasat perkara pemberian 'Duit Minyak' yang turut diakui oleh Lim Kit Siang kerana ada percanggahan dalam peraturan yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia. Hakim bagi kes Manogaran lawan Sivaraj juga menjatuhkan hukum bersandarkan kepada pelanggaran peraturan tetapi apabila pihak Pakatan berbuat demikian pelbagai alasan tercipta bagi 'MENYUCIKAN' perbuatan mereka. Adakah ini keadilan peraturan SPR apabila kena pada pihak lain maka jatuh hukum bersalah tetapi jika kena kepada PH ianya terus dilabelkan sebagai 'Halalan Toiyiba'?



Adakah ada standard berlainan dalam perlanggaran peraturan Pilihanraya CH ini? Rakyat memerhati dengan penuh minat akan isu ini dan mahukan pihak berwajib melaksanakan JANJI untuk BERINTERGRITI dan TELUS dalam Pilihanraya ini? Adakah Ketua Pengarah SPR yang baru dilantik akan mengotakan JANJI beliau atau hanya sekadar menjadi umpama 'MANIFESTO PAKATAN HARAPAN'?

No comments:

Post a Comment