Thursday 10 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - BARISAN NASIONAL BERI PENGHORMATAN KEPADA 'ORANG KITA' , LETAK CALON SUKU SEMAI

Penghormatan Buat 'Orang Kita', BN Buktikan Keterbukaan Letak Calon Hadapi PRK




Teka teki individu yang akan menjadi calon Barisan Nasional pada Pilihanraya Kecil P078 Cameron Highlands telah terjawap.

Menamakan Ramli Mohd Nor sebagai calon BN telah menggegarkan kem Pakatan Harapan sekaligus membuktikan kematangan politik dalam BN semakin subur dan semakin terbuka kepada semua kaum. Menawarkan calon yang berkaliber dan yang paling utama di terima semua peringkat pengundi merupakan kriteria yang sangat diperlukan untuk mengekalkan pengusaan BN sejak 2004.

Latar Belakang Calon - 



Beliau merupakan penduduk tempatan dari suku Semai, yang membentuk sebahagian besar daripada 22 peratus pengundi Orang Asli di kerusi parlimen itu.

Beliau memulakan kerjayanya sebagai inspektor percubaan sebelum dinaikkan pangkat demi pangkat. Beliau juga pernah berkhidmat sebagai Ketua Jabatan Jenayah Komersial Pulau Pinang.

Beliau memiliki Sarjana Pentadbiran Awam dari University of East London.



Pemilihan Ramli bakal memberi dimensi baru kepada Kaum Pribumi khususnya di Cameron Highlands. Sebagai anak tempatan beliau mempunyai kelebihan tersendiri dan sudah tentu akan menjadi IKON kepada taraf kemajuan Orang Asli. Ini sesuatu yang membanggakan dan pengundi P078 wajar memberi kemenangan kepada Ramli kerana selama ini pengundi Cameron Highlands mahukan calon dari kalangan Anak Tempatan.

Baca juga - https://yusmanzaharizakaria.blogspot.com/2019/01/prk-cameron-highlands-calon-dap-hina.html

Perlu juga diingatkan calon DAP, M.Manogaran semalam telah memperlekehkan Orang Asli apabila menyamakan mereka sebagai 'Kuih' yang tidak akan dibeli oleh pengundi Melayu. Cercaan berbaur rasis yang dilemparkan Manogaran ini tidak boleh di terima sama sekali dan Manogaran bersama DAP PERLU DITUNJUK JALAN KELUAR DARI CAMERON HIGHLANDS KERANA MEREKA TIDAK MEMAHAMI GEOGRAFI POLITIK P078 Cameron Highlands.

No comments:

Post a Comment