Saturday 19 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - "KALAU KALAH PILIHANRAYA INI, SIAPLAH JAKOA", TEKANAN DIGUNAKAN UNTUK KEPENTINGAN PARTI POLITIK?

Pegawai Ditukarkan 24 Jam, JAKOA Dikenakan Tekanan Sebab Orang Kampung Tidak Hadir Program?


Desas desus telah berlegar di media sosial mengenai tindakan bertukar tempat kerja dalam tempoh 24jam dikenakan terhadap seorang pegawai Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) gara gara orang kampung tidak sambut kehadiran pemimpin kerajaan dalam program yang diaturkan.

Sebagaimana yang diketahui umum, Orang Asli kini bukan lagi kaum yang boleh diperbodohkan dengan pelbagai JANJI MANIS dan mereka bukan lagi masyarakat yang ketinggalan trend terkini dalam penggunaan gajet melibatkan carian internet. Mereka juga tahu MANIFESTO PRU yang dibentangkan oleh satu parti adalah PALSU DAN HINGGA KINI TIDAK DILAKSANAKAN!


" Kalau kalah siaplah JAKOA" - pemimpin X

Lebih teruk lagi ada juga kedengaran AMARAN TERHADAP JAKOA dikeluarkan oleh seorang pemimpin parti politik. Dikatakan ayat berbaur ugutan terhadap agensi yang selama ini bertanggungjawab menjaga kebajikan dan kemajuan Orang Asli. Adakah benar perkara ini? Semakin mendekati hari pengundian semakin hebat segala usaha menakutkan Orang Asli dilakukan. Adakah ini cara sihat bersaing dalam Pilihanraya? 

Apa semua ini? Adakah ini cara Malaysia Baru? Rakyat akan menghukum sesiapa yang MENGGUGUT RAKYAT!!!

No comments:

Post a Comment