Tuesday 15 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - BERI DUIT KEPADA SUKARELAWAN BERBAYAR KINI 'HALAL', SPR DAN SPRM KENA 'NASI KANGKANG'?

SPR & SPRM Sudah Kena 'Mandrem', Tutup 'Punggung' DAP?



Mengelirukan sekali bila menyentuh isu pemberian 'Duit Minyak' yang dilakukan oleh Pakatan Harapan dalam kempen Pilihanraya Kecil P078 Cameron Highlands. Calon DAP Manogaran yang menyifatkan foto pemberian 'Duit Minyak' kepada individu adalah perkara kecil. Perlu diingatkan kerana isu 'Duit Minyak' bekas Ahli Parlimen CH, Dato Sivaraj hilang kerusi beliau apabila Mahkamah SPR menjatuhkan hukuman dengan alasan pemberian 'Duit Minyak'.


Pelik sekali apabila puak PH melakukan perkara tersebut, ianya seolah telah 'HALAL' selagi yang menerima 'Duit Minyak' menyokong Manogaran pada hari pemgundian 26 Januari ini.



Lebih menarik apabila perbuatan tersebut (Duit Minyak' dikatakan akan dimasukkan dalam penyata perbelanjaan Pilihanraya. Penyata perbelanjaan pilihanraya biasanya hanya ada pada Calon dan setiap penerima dari perbelanjaan perlu menandatangani serta meletakkan nama selain nombor kad pengenalan sebagai BUKTI SAH perbelanjaan dilakukan. Bagaimana Manogaran boleh menyatakan beliau tidak tahu menahu mengenai PEMBERIAN 'DUIT MINYAK' tersebut?  Adakah ada pihak lain yang membayar dan perbelanjaan tidak dicatitkan secara individual tetapi langsam? Sudah tentu besar perbelanjaan 'DUIT MINYAK' yang dikeluarkan oleh pembayar tersebut. Siapa 'PAYMASTER' itu?



Siapa yang mahu dibodohkan dek PH? Mana SPR? Mana SPRM? Adakah mereka telah kena 'Mandrem' sebab kini kuasa di tangan Pakatan Harapan?

No comments:

Post a Comment