Thursday 24 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - PAKATAN HARAPAN SEMAKIN TERDESAK, SOLAT JUMAAT PUN JADI MODAL 'DRAMA' SEBABAK?

Bawa Mahathir Turun Kempen PRK, Mahu Cerita Tentang Hikayat Apa Depan Peneroka Felda?

Page PH cuba membodohkan pengundi kononnya ini kerja Umno.

Pakatan Harapan semakin terdesak bagi memenangkan calon DAP, Manogaran pada Prk CH 26 Januari ini. Berikutan KEGAGALAN JENTERA PAKATAN menembusi kawasan pengundi Melayu di Jelai, mereka bertindak membawa Tun M turun untuk program Solat Jumaat pada jam 11 pagi esok (25/1/2019).


Amat mengejutkan walau dengan kekuatan jentera pilihanraya dari seluruh negara dihadirkan ternyata PH masih jauh ketinggalan dalam usaha mendapat kepercayaan pengundi. Dipercayai KEGAGALAN ini berkait rapat dengan Manifesto PH pada PRU14 yang ternyata GAGAL DILAKSANAKAN walau sebelum ini mereka (PH) mengatakan mereka ada FORMULA bagi menyelesaikan semua masalah yang dihadapi rakyat Malaysia. Ada bidalan Melayu menyebut "Terlajak Perahu Boleh Diundur, Terlajak Cakap Padah Menanti" maka bertepatanlah bidalan itu dengan PH. Sering mendabik dada seolah merekalah pihak yang akan memberikan kesenangan kepada rakyat ternyata kini semua itu hanyalah 'MIMPI BASAH'.


Rakyat menilai prestasi Pakatan sejak hari pertama mengambil alih Putrajaya dan sehingga hari ini mereka (PH) masih dalam sindrom 'Tuding Jari' bila GAGAL melunaskan JANJI yang telah dibuat sebelum ini. Jika ikut TUDING JARI, dari PM ke Menteri Kabinet hinggalah kepada 'Pegawai Khas kepada Pegawai Khas kepada Pegawai Khas' akan menyalahkan BN waima kenaikan harga telur pun dipersalahkan BN sedangkan ternyata Menteri yang mengeluarkan kenyataan serupa 'Badut'. Terlalu banyak 'U Turn' dilakukan oleh Pakatan dan ini menyebabkan rakyat tertanya samada PH Pandai atau Bodoh dalam mengurustadbir negara.

Berbalik kisah Tun M, pernahkah atau beranikah penyokong PH tanya kepada beliau selama 22 tahun menjadi PM Ke-4 berapa kali beliau jejakkan kakinya ke Felda Sg Koyan?  Sudah tentu Tun sendiri akan kesipuan jika ditebak soalan tersebut kerana sejak Felda Sg Koyan di buka pada 1975 hinggalah 2019, Tun M TIDAK PERNAH DATANG KE FELDA SG KOYAN LANGSUNG! Hanya kerana PRK maka program Solat Jumaat akan dilakukan dan Tun akan merasai pengalaman bersolat dalam Masjid yang peruntukan bagi pembinaannya DILULUSKAN OLEH DATO SRI NAJIB RAZAK melalui permohonan Dato Sri Wan Rosdy Wan Ismail selaku ADUN JELAI. 



Untuk apa PH mengheret Tun M ke Sg Koyan? Mahu bentangkan 1 lagi Manifesto? Atau mahu bermain emosi merayu undi KUNUNNYA hanya Pakatan Harapan mampu membela nasib Orang Melayu?  Suka diingatkan lihat sahaja pihak mana yang memegang majoriti kerusi dalam Parlimen kerana itulah pihak yang sebenarnya berkuasa sebalik tabir!


Beranikah Tun M bercakap depan Peneroka bahawa HUTANG PENEROKA AKAN DIHAPUSKAN SEGERA?  Beranikah Tun M nyatakan depan Peneroka bahawa mereka akan menikmati BONUS dan Segala Insentif seperti sebelum ini? Beranikah Tun M ucapkan depan Peneroka Felda bahawa Pakatan Harapan akan berikan atau binakan perumahan generasi kedua Felda secara percuma? Kalau Tun M tidak BERANI adalah lebih baik lupakan kemenangan PH dan BERSEDIA UNTUK TERIMA KEKALAHAN PAKATAN HARAPAN DI TANGAN CALON BN yang merupakan ANAK TEMPATAN dari Kaum Orang Asli.

No comments:

Post a Comment