Wednesday 7 December 2016

CUBA BAKAR API PERKAUMAN - PEMAIN MEDIA SOSIAL MELAMPAU

Seorang pemain media sosial facebook pro-Mahathir yang menggunakan nama Amar Mohd Jiwa hari ini telah menaikmuat sekeping foto yang Perdana Menteri menyerupai seorang sami.

Foto tersebut dipercayai digunakan untuk menunjukkan Najib selaku Perdana Menteri berlaku kejam terhadap rakyat dan pakaian sami itu pula dipercayai menggambarkan Najib sama kejam dengan sami di Myanmar yang terlibat dalam pembunuhan beramai ramai etnik Rohingya.

Amar Mohd Jiwa telah dikenali sebagai seorang pentaksub Mahathir yang kini menyanjung tinggi parti DAP. Status ini menimbulkan rasa marah netizen maya yang lain dan berpendapat perbuatan ini melampau serta mendatangkan kemarahan kerana beliau cuba menyamakan Najib dengan isu Myanmar.

Perbuatan mengubahsuai gambar Perdana Menteri dan menimbulkan hasutan seolah Najib kejam terhadap rakyat adalah satu penghinaan yang dikesali. Menyamakan beliau dengan sami Buddha pula lebih kepada mahu menjatuhkan maruah seorang Perdana Menteri dan tindakan ini tidak boleh di terima sama sekali.

Adakah pihak berkuasa yang terbabit seperti Suruhanjaya Komunikasi Multi Media akan memandang sepi perbuatan biadap ini?

No comments:

Post a Comment