Thursday, 29 December 2016

LUAHAN KECAMAN TERHADAP WAKIL RAKYAT DAP - FIRDAUS AZIMI MAHU RAKYAT MALAYSIA 'HUKUM' DAP






LUAHAN NETIZEN MENGECAM DAP PERAK YANG TIDAK PEDULI NASIB RAKYAT

Democratic Action Party (DAP) yang sering mendakwa membawa suara rakyat sebagai landasan perjuangan hanyalah sekadar retorik yang mereka gunakan setiap kali berkempen kepada rakyat. Sejak menguasai kerusi Ketua Pembangkang di Parlimen, boleh dikatakan DAP cukup lantang menyuarakan kononnya merekalah pejuang rakyat yang sebenar dan akan mementingkan kebajikan rakyat yang diwakili.

Hakikat sebenar kehidupan pengundi di bawah kawasan DAP hanyalah 'Indah khabar dari rupa' dan sebagai pengundi di kawasan tersebut beliau berkongsi pengalamannya berurusan dengan wakil rakyat DAP di Perak.

Menggunakan nama Firdaus Azimi ll, beliau menceritakan apa yang telah dilalui oleh rakyat di DUN Pasir Berdamar pada 2011 di mana kawasan tersebut di kuasai DAP dan Perak pada ketika itu di terajui YB Nizar Jamaluddin (PAS).

"sejak wujud dun pasir berdamar..hanya sekali BN menang tahun 1995. Sebelum itu dan selepas tu kalah memanjang. Pembangunan harap kerajaan pusat je buat"

"Pengalaman aku berurusan dengan depa ni 2 kali..pertama masa rumah terbakar 2011...selaku seketariat aku uruskan bantuan. Adun dan MP (Dato Mah kalah) nak bagi bantuan. Punyalah gah janji macam macam.Last dia bagi bantuan...tapi bagi kepada 3 mangsa kaum Cina saja, 13 mangsa orang Melayu depa tak bagi. Bagi pun senyap senyap dalam tokong Cina. BN melalui kerajaan negeri bagi rumah ganti dengan tanah lagi pada semua mangsa. SEMUA"

"yang kedua tentang rumah di landa ribut..datang wakil adun..tangkap gambar bagai. Esoknya datang turun dengan Adun..jenguk jenguk lepas itu nanti akan datang balik bawa bantuan katanya tapi leboh (hilang). Last Adun sebelah BN dari DUN Changkat Jong yang selesaikan. Tukar atap dan lantai rumah. Bagi aku Yb DAP ni gah masa berkempen saja. Buat kerja tidak. Kalau bantu pun kaum dia saja. Rasis jangan cakap"

Penulis yang menghubungi Firdaus Azimi meminta penjelasan dari beliau mengenai komen tersebut dan beliau menyatakan itulah sikap sebenar wakil DAP yang pernah menjadi wakil rakyat kawasannya.

Jelas sekali DAP bukanlah sebah parti yang benar benar berkhidmat kepada rakyat tetapi lebih berpolitik demi kepentingan parti dan akhirnya rakyat menjadi mangsa mereka. Jika DAP masih diberikan peluang untuk menguasai parlimen tidak mustahil mereka akan berbuat sesuka hati kepada rakyat yang tidak menyokong perjuangan DAP seperti yang Firdaus nyatakan dalam komen tersebut.

Adakah rakyat akan memberi ruang lagi kepada sebuah parti yang jelas tidak membantu rakyat dalam kesusahan? Apa sebenarnya matlamat DAP untuk menguasai Putrajaya dengan bantuan sekutu dalam Pakatan Harapan? Semoga rakyat dan pengundi memilih parti yang berkemampuan memacu negara ke arah yang lebih baik dan mempunyai rekod cemerlang sepanjang 59 tahun sejak 1957.

Komen Fidaus Azimi ll boleh di baca di SINI