Wednesday 14 December 2016

CUBAAN ALIH TUMPUAN SKANDAL SRIKANDI PPBM? - SERANG PUTERI UMNO DENGAN BERITA PALSU




CUBAAN ALIH PERHATIAN - PUTERI UMNO DI SERANG BERITA PALSU


Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang digemparkan dengan skandal membabitkan salah seorang dari kepimpinan utama mereka dikatakan cuba mengalih perhatian rakyat. Dipercayai mereka sedang menyerang kepimpinan Puteri Umno sebagai jalan mudah untuk mengelakkan sebarang pertanyaan terhadap isu klip video yang dikatakan ada kaitan dengan Srikandi PPBM. Serangan dikatakan dilakukan melalui aplikasi Whatsapp untuk disebarkan ke grup grup pro Umno dan mereka akan membuat cerita kononnya maklumat tersebut adalah benar.

Tular dalam aplikasi whatsapp mengenai sidang media perletakan jawatan oleh Naib Ketua Puteri Umno, Pn Zahida Zarik Khan pada 16 Disember 2016. Serangan yang dikatakan langkah tersedak pihak tertentu dalam PPBM ini amat mudah dipatahkan apabila mereka tidak mengetahui Zahida sekarang berada di Jepun atas urusan MARA dan akan pulang ke Tanahair pada 20 Disember 2016. Jadi bagaimana pula Zahida akan membuat sidang media pada tarikh yang tersebar itu?

Ketua Puteri Umno yang dihubungi satu sumber telah mengesahkan perkara ini adalah palsu dan sengaja diadakan bagi menyerang kepimpinan Puteri Umno. Selain sumber tersebut,Presiden Nadi Rakyat Rafi Awang Kechik turut berhubung dengan MasErminyati bagi mendapat pengesahan lanjut berikutan penyebaran perkara ini dalam Whatsapp.

Mas Ermiyati telah mengesahkan maklumat mengenai Zahida itu palsu dan meminta sedikit masa untuk meneliti kandungan dalam sebaran tersebut kerana beliau masih berada di Parlimen ketika berita ini disampaikan.

Serangan bermotif politik ini dipercayai didalangi oleh pihak yang sedang bergelut untuk menjawap persoalan siapakah individu yang terbabit dalam satu klip video yang tersebar di media sosial. Benarkah pihak Srikandi PPBM terlibat mengada-adakan cerita perletakan jawatan Zahida? Rakyat tahu ada sesuatu yang sedang melanda kepiminan Srikandi sekarang dan mereka berusaha berhabis habisan mengalih perhatian dari terus memperkatakan mengenai individu yang terbabit.

Benarkah ada pemimpin Srikandi PPBM terlibat dalam klip video tersebut? Persoalannya siapakah mereka yang berusaha menyebar berita palsu mengenai Puteri Umno kerana dikatakan sebaran ini bermula dari satu kumpulan Whatsapp PPBM. Adakah ada arahan pihak tertinggi PPBM untuk menyerang serta mengalih perhatian rakyat terhadap isu skandal Srikandi PPBM?

Berikut adalah kandungan dalam aplikasi Whatsapp yang tersebar : 

Assalamualaikum WBT.
Editor / Ketua Biro / Tuan / Puan,
JEMPUTAN MEDIA: PENGUMUMAN PERLETAKAN JAWATAN SEBAGAI AHLI MAJLIS KERJA TERTINGGI UMNO MALAYSIA
Dimaklumkan bahawa Pn. Zahida Zarik Khan selaku Naib Ketua Puteri Umno Malaysia akan mengadakan satu sidang media bagi menyatakan hasrat meletak jawatan.
Sehubungan itu, kami berbesar hati menjemput wakil media dan jurufoto daripada organisasi tuan/puan untuk membuat liputan majlis sidang media tersebut seperti butiran berikut:
Tarikh :
16 December 2016 |Jumaat
Masa :
3.00 petang, lepas solat Jumaat
Tempat :
Pejabat Umno Bahagian Pandan.
No43, Jalan Nirwana 39, Taman Nirwana,
68000 Ampang,
Selangor Darul Ehsan.
Kerjasama pihak tuan/puan untuk hadir membuat liputan sidang media ini amat kami hargai dan didahului ucapan terima kasih.
Untuk maklumat lanjut berhubung sidang media ini, sila hubungi :
Aida Farizan binti Othman
H/P : 019-6951745
Pej. : 03-92814887
Haslinda binti Hois Akbar
H/P : 013-3645989
Pej. : 03-4291 9596
Siti Bainun binti Ahd Razali
H/P : 019-2031173
Pej. : 03-4291 9596
Sekian. Terima kasih.
Suk P.A Naib Ketua Puteri Umno Malaysia.

Jelas sekali pihak tertentu semakin terdesak untuk mengalih perhatian rakyat dan Puteri Umno di kihat sebagai komponen paling lemah dalam Umno untuk di serang. Selaku Ketua Puteri Umno, Mas Ermiyati perlu mengambil tindakan tegas menangani penyebaran maklumat palsu yang mengaitkan kepimpinan Puteri Umno.

No comments:

Post a Comment