Wednesday 28 December 2016

'SUMPAHAN MAHSURI' BIKIN ANINA MENCUNGAP 4 KALI - HAMIDAH BAKAL JADI PENCATUR POLITIK PPBM?




HAMIDAH TALKINKAN ANINA? SUMPAHAN MAHSURI TELAH LAMA TAMAT APABILA ANINA MENCUNGAP.

Krisis Srikandi PPBM nampaknya masih belum selesai walau Anina Saadudin dikatakan telah dilucutkan dari jawatan tersebut dengan kenyataan SUA PPBM baru baru ini. Ramai kalangan ahli PPBM kebingungan dengan situasi yang melanda parti serta kepimpinan tertinggi mereka berikutan Penasihat PPBM, Mahathir tidak mengeluarkan sebarang kenyataan tetapi cuba mengalih perhatian netizen dari mengikuti isu tersebut dengan membuat kenyataan berkaitan BR1M.

Menariknya skandal seks yang dikaitkan dengan Anina telah membongkar kebobrokan parti di bawah naungan Mahathir sendiri. Apabila kumpulan penentang Anina mula menyerang kisah ini satu demi satu kerosakan dan kelemahan sebenar PPBM terserlah. Paling menarik ialah pengakuan masing masing dalam membelanjakan wang sendiri. Ini sekaligus menampakkan apabila mereka berbelanja pastinya ada habuan yang dinantikan sebagai imbalan apabila PPBM berkuasa kelak dan sebelum itu kedudukan masing masing perlu diperkuatkan. Anina tidak kurang hebat mempertahankan diri tetapi masih enggan membuat sebarang laporan polis terhadap dakwaan bekas pembantunya sendiri mengenai bukti 196 mukasurat. Adakah Anina gusar akan kisah sebenar makin terdedah dan ini boleh menjatuhkan maruahnya? Atau beliau mempunyai agenda lebih besar dari hanya selaku Ketua Srikandi PPBM kerana dalam satu transkrip audio perbualan yang tersebar di media sosial, Anina mengaku dirinya sebagai 'The King' dan berani melanggar sesiapa sahaja termasuk Timbalan Presiden PPBM Mukhriz Mahathir sendiri.

Dalam pada itu, kumpulan penentang 'ala suci' yang dikaitkan dengan pembongkaran kes Anina, Dato Hamidah Osman telah mengeluarkan kenyataan dalam entri facebooknya. Cuba mempertahankan diri dengan alasan tidak tahu mengapa di serang bertubi tubi, Hamidah membuat kenyataan menyindir Mahathir dan Mukhriz yang berada dalam kelompok pimpinan tertinggi seolah PPBM milik keluarga Mahathir sendiri. Dalam entri tersebut juga beliau menyeru kepada kumpulan pro Anina agar melaporkan kepada SPRM mengenai isu TEKUN ketika beliau menjadi Pengerusi Tekun.

"ada juga adik adik menyebut kononnya kak midah songlap duit Tekun semasa jadi Pengerusi Tekun. Kak midah ingin mencadangkan jika ada bukti, adik adik buatlah laporan kepada pihak berkuasa. Sudah pasti pihak berkuasa sangat berminat dengan laporan seperti ini"

Mengapa Hamidah tidak berani membuat laporan polis mengenai perkara ini jika itu merupakan satu fitnah ke atas dirinya? Adakah beliau cuba menyorokkan sesuatu dari pengetahuan umum selama menjadi Exco Perak dan Pengerusi Tekun? Beranikah Hamidah membuat laporan polis dan mengemukakan laporan kepada SPRM jika beliau berada di pihak yang benar sekaligus membersihkan namanya dari serangan pro Anina?

Hamidah yang pernah menjadi Exco Perak sering di landa kontroversi membabitkan adiknya Hamizura yang dikatakan menjadi 'Exco Besar' dalam banyak keputusan membabitkan portfolio Hamidah dahulu. Banyak rungutan dari warga Perak yang pernah menjadi mangsa 'politik' Hamizura mengkritik Hamidah dan adik beradiknya kerana amalan kronisme semasa berkuasa. Adakah kritikan itu semuanya fitnah bagi Hamidah? Jika semua itu fitnah maka wajar beliau mengambil tindakan tegas tetapi jka tiada tindakan apa yang di dakwa oleh warga Perak mengenai sikap adik beradik serta beliau akan di anggap benar oleh netizen maya yang mengikuti semua perkembangan mereka di facebook. Beranikah Hamidah dan Hamizura mengambil keputusan untuk membuat laporan polis terhadap tuduhan penyokong Anina?

Dalam pada itu timbul desas desus mengenai gerakan menjatuhkan Muhyiddin kerana beliau tidak mampu menyelesaikan isu Anina hingga semua kisah dalaman PPBM terbarai. Gerakan yang di ketuai oleh individu yang tidak di ketahui ini sudah bermula sejak isu Muhyiddin dikaitkan dengan seorang individu bernama Nika Gee. Adakah Muhyiddin tidak mahu mengambil tindakan kepada Anina kerana beliau juga mempunyai isu yang sama? Tersebar dalam facebook PPBM akan mengadakan mesyuarat agung mereka seawal Januari 2017 dan akan terus mengusulkan pemecatan Muhyiddin serta melantik Mukhriz sebagai Presiden baru selaras dengan kehendak Mahathir. Adakah perkara ini benar selepas rancangan meranapkan semua pengaruh serta orang Muhyiddin dalam PPBM berjaya dilakukan? Sejauh mana kebenaran ini tidak diketahui.

Kini PPBM hanya menanti masa untuk dikuburkan jika mereka bertanding dalam PRU14 kerana Pakatan Harapan pastinya tidak akan memberi ruang kepada mereka menguasai lebih banyak kerusi berbanding Pakatan sendiri. Anina pernah men'TALKIN'kan Najib di Langkawi dan kini beliau terkena sumpahan sendiri apabila beliau di'TALKIN'kan oleh ahli PPBM sendiri sebelum mampu menjadi Menteri dalam kabinet Mahathir. Sumpahan Langkawi sudah berakhir apabila waris Mahsuri kini hidup aman damai di negara jiran tetapi Anina yang cuba menjadi 'Mahsuri' mencungap 4 kali kerana klimaks dalam transkrip seks yang terdedah kepada umum.









No comments:

Post a Comment