Wednesday 14 December 2016

DAESH PENGARUHI RAKYAT MALAYSIA? - AFANDI BAHARUDDIN MAHU BOM PUSAT HIBURAN






DAESH PENGARUHI FACEBOOKER UNTUK BOM PUAT HIBURAN

Belum reda kisah seorang pengawal keselamatan yang menikmuat status di facebook beliau mendakwa menerima upah untuk membunuh Najib, ada seorang lagi pemain facebook menaikmuat entri mengenai keingingannya mengebom beberapa pusat hiburan. Dalam entri itu, Afandi Baharuddin menulis di laman facebooknya " Kalau aku pasang bom kat tempat ni ok tak?Target minimun 100 nyawa setiap satu bar".

Entri tersebut di tulis pada 16 Oktober 2016 dan telah di kesan oleh Doktor Abdul Rahman Abdul Kadir yang merupakan seorang doktor pakar di Melaka. Beliau yang gusar akan ugutan oleh Afandi Baharuddin telah menaikmuat entri di facebook beliau dan berharap tindakan daripada Polis DiRaja Malaysia atas ugutan serius ini.


Dengan kewujudan militan pengganas Daesh serta Isis yang banyak membuat siri serangan di negara lain, perbuatan Afandi ini menimbulkan ketidakselesaan kalangan rakyat yang membaca tulisan Afandi. Timbalan Perdana Menteri yang pernah mengeluarkan amaran kehadiran militan Daesh di Malaysia menguatkan lagi tanggapan bahawa Afandi sememangnya dipengaruhi oleh pihak pelampau.

Jika di lihat kepada kecenderongan Afandi menulis, beliau memilih Bar sebagai sasaran pengboman dan ini merupakan salah satu strategi pihak Daesh menyerang sesebuah negara. Siapa sebenarnya Afandi Baharuddin ini? Adakah beliau memang terlibat dalam pihak pengganas secara 'underground' dan memberi amaran kepada PDRM supaya memburu beliau?

Adakah Afandi sengaja membuat status berkenaan kerana ada pengaruh daripada pihak tertentu yang menghasut beliau berbuat demikian? Pihak PDRM dan SKMM perlu memandang serius perkara ini kerana akan menyebabkan 'Panik' kepada rakyat yang selama ini hidup dalam keadaan selamat dan aman damai.

Pautan ke facebook Dr Abdul Rahman Abdul Kadir : SINI



No comments:

Post a Comment