Thursday 22 December 2016

'BADAK' KENA MANDI AIR LONGKANG - CUBAAN PROVOKASI TERHADAP JAMAL YUNUS GAGAL

Tindakan Dato Seri Jamal Yunus yang hanya berpakaian mandi di hadapan bangunan SUK Selangor semalam menceritakan keperitan rakyat menghadapi masalah bekalan air di Selangor membuka mata banyak pihak. Netizen memandang menifestasi Jamal semalam sebagai kemuncak protes rakyat Selangor yang sering putus bekalan air kerana kegagalan Azmin Ali menangani krisis air Selangor.

Jamal yang merupakan Ketua Umno Bahagian Sungai Besar melakukan protes tersebut kerana memahami penderitaan rakyat Selangor selepas PKR Selangor gagal menunaikan janji mereka dalam menifesto PRU dan selepas pentadbiran di ambil alih oleh Azmin.

Bagaimanapun seorang pemain siber 'belaan' PKR cuba meremehkan usaha Jamal apabila menyindir akan menghantar 'bantuan' bekalan air ke rumah Jamal pagi ini. Kehadiran 'Badak' yang disertai beberapa ahli PKR dan suaminya menerima kejutan istimewa dari Jamal.

'Dimandikan' dengan bahan campuran tepung,kicap,telur dan air longkang, 'Badak'  menerima 'hadiah' istimewa kerana melakukan provokasi murahan di rumah Jamal. Difahamkan ' Badak' yang mahu menjadi 'Hero' PKR dalam isu air Selangor membuat provokasi kerana tidak tahan dengan sindiran seorang yang dikenali sebagai Ashikin Yunos di facebook.

Jelas sekali metaliti 'Badak' amat rendah dan tindakan beliau membuat onar menerima nasib yang kurang elok. Bukan sahaja 'Badak' dimalukan malah PKR turut terpalit kerana tidak mahu mengakui kelemahan mereka mengurustadbir bekalan air di Selangor hingga menyebabkan rakyat menderita sehingga berhari hari kerana ketiadaan bekalan air bersih.

PKR Selangor lebih rela menghabiskan jutaan ringgit untuk mengecat gerbang daripada menyelesaikan masalah air yang melanda dan ini merupakan pengajaran kepada pengundi Selangor agar tidak lagi silap memilih parti yang hanya berpolitik dari menjaga kebajikan rakyat negeri.

Foto menunjukkan 'Badak' menerima hadiah dari Jamal Yunus.

No comments:

Post a Comment