Saturday 3 December 2016

#Pau2016 - NAJIB TIDAK GADAI MALAYSIA, PATAHKAN FITNAH PEMBANGKANG.

Intipati penggulunggan Perhimpunan Agung Umno 2016(PAU2016) berjaya menyampaikan mesej dari akar umbi kepada pimpinan tertinggi Umno yang berakhir pada 3Disember 2016.

Presiden Umno,Dato Sri Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak yang menggulung ucapan seperti tradisi Umno sebelum ini menyentuh isu Rohingya dalam awal ucapan menyatakan beliau akan hadir mewakili 3 juta ahli Umno ke himpunan Solidariti Rohingya esok. Atas sangat kemanusiaan beliau akan bersama rakyat lain menyatakan isu Myanmar bukan mahu mencampuri urusan Myanmar tetapi cara pembunuhan beramai ramai di sana bukan cara negara Asean dan beliau akan tetap dengan pendirian Malaysia mengutuk kekejaman yang terjadi kepada etnik tersebut.

Turut menyentuh 'kaki menghasut' tayangan video Rafizi berkaitan pengakuannya bahawa pembangkang memang menghasut rakyat bagi menimbulkan kebencian terhadap Umno dan laras 'senapang' hanya ditujukan kepadanya selaku Presiden Umno.
"kalau saya terlibat dengan Altantuya,sudah tentu isteri saya(Rosmah) buat sesuatu kepada saya,tuduh pula bab cincin kemudian dah kata gurau pulak"

Najib turut mengaku ada kelemahan tetapi perbuatan pembangkang yang hanya menyerangnya dengan isu yang tidak punya bukti. "Samanlah Barry" merujuk kepada Mahathir yang suka menyerang tanpa bukti. Mencabar pihak sana buktikan kemampuan bagi menyaingi keampuhan Umno membantu rakyat selama ini.

Beliai juga menyeru pemimpin agar mengambil tahu dan menyelesaikan segala permasalahan rakyat yang dilontarkan selama 5 hari mereka berkampung di PWTC. Najib mahu semua pihak bersedia dengan rungutan rakyat yang mungkin kurang memahami cara kerajaan menguruskan ekonomi negara dengan membangunkan pelbagai cara termasuk projek besar yang di rangka bagi kesenangan rakyat kelak. Pelaburan besar yang dilakukan kerajaan kini adalah untuk masa depan Malaysia yang lebih terjamin demi kesenangan rakyat di masa hadapan.

Merujuk kepada ucapan wakil Johor, beliau memberitahu inilah dasar yang beliau bawakan untuk perkembangan ekonomi alaf baru. "Ekonomi mesti berkembang 50%,bukan 30% dan ini adalah untuk pemerkasaan bumiputera". "Saya mahu orang Melayu berniaga di tengah tengah bangunan besar dan bukan lagi di lorong lorong, saya mahu serah sendiri kepada mereka".

Menyentuh kebolehan orang Melayu yang hebat,Najib akui kekurangan dari bilangan orang Melayu dalam persaingan korporat, tujuan ekonomi alaf baru yang di rancang adalah untuk menyediakan orang Melayu untuk bersaing setara dengan golongan lain bukan sahaja dalam Malaysia tetapi bersaing dengan dunia. Berkaitan isu minyak sawit,Najib telah meminta pihak yang bertanggungjawab membawa masuk lebih banyak minyak sawit agar tidak menjadi masalah kepada rakyat.

"Saya tidak gadaikan Malaysia, saya Perdana Menteri Malaysia bertanggungjawab atas rakyat Malaysia, jadi mengapa kata saya gadai Malaysia?"

No comments:

Post a Comment